Nyhett e

Johan visar vad som hänt med Chargern sen sist

Publicerad 2015-03-31

Johan Eriksson och hans team har inte varit sysslolösa sedan bilen visades upp i projektform för ett år sedan. Mats Thollander har periodvis jobbat heltid med att få karossen dit den ska. Och vad har hänt under? Det får vi veta i helgen!

Du hittar Johans bil i SEAB:s monter B05:60.

Så här lät det påsken 2014:
Allt blir extremt på Johan Erikssons nya Dodge Charger-bygge där mästerlige Mats Thollander är inblandad på karossdelen. Här hittar vi Bentleys största kolfiberkeramiska bromsar, 420 mm skivor fram med 8-kolvsok, och 381 mm skivor bak. Bilen har Corvette C6-chassi och Viper V10-motor som ska överladdas. Antingen med dubbelturbo, kanske upp till fyra turboaggregat – och kanske en kompressor också. De gigantiska fälgarna är än så länge dummyfälgar, de ska fräsas ur aluminiumblock som väger 180 kg.

> Bilsport Performance & Custom Motor Show

Bo Lundvang bo.lundvang@bilsport.se