Nyhett e

Senaste nytt på Barra-fronten

Publicerad 2019-05-13

Vi har fått oss en pratstund med Joakim Engstrand, chef på GZ Racing och general för Barra-projektet, som från nummer 8-2019 börjar rulla som följetong i Bilsport (tidningen landar hos våra prenumeranter den 17 maj och i butik den 23 maj).

 Elmia är över och ni borde hunnit komma ner i varv, hur var intresset för Barra-projektet?

– Det blev bara en uppväxling, varvet är högt fortfarande. Intresset har varit riktigt stort och vi är taggade på att få leverera Barror till flera nya kunder.

En Dag På Strippen närmar sig med stormsteg. Visst står väl 945:an där, redo att köra 9,45?

– Hela projektet spårade rätt rejält. Vi ville så gärna att det skulle gå att få ihop till Emmaboda men med nivåhöjningen tar det lite längre tid än planerat. Vi kommer självklart ner med Projekt 945, men kommer inte att köra något. Vi har en del kvar innan vi är redo, som att få ihop bur och en skottsäker bakaxel.

Mäh … del två i artikelserien då. Är den hotad?

– Haha, nej verkligen inte. Det är lite försenat men vi laddar självklart för att bänka 945 hästar och köra 9,45 på strippen inom en snar framtid!

Okej, så inga 402 meter för det här gänget, men bara lugn, vi har ett välfyllt startfält till årets EDPS i Emmaboda den 18 maj. Läs mer och anmäl dig eller förköp biljetter till reducerat pris på länken nedan.

EDPS Emmaboda

 


Gunnar Ljungstedt

bilsport@bilsport.se